Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
Podmínkou nákupu v internetovém obchodě ellfmi na internetových stránkách www.ellfmi.cz je akceptace těchto Obchodních podmínek internetového obchodu ellfmi (dále jen „Eshop“), jejichž nedílnou součástí je reklamační řád (článek VIII.) a které jsou nedílnou součástí nabídky prodávajícího k uzavření Kupní smlouvy s Kupujícím. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Eshopu stvrzuje, že se s těmito obchodními podmínkami a reklamačním řádem seznámil, že s nimi souhlasí a výslovně je přijímá.
I.
Úvodní ustanovení
- Provozovatelem Eshopu je prodávající, paní Michaela Hromková, IČ 088 08 554, s místem podnikání a provozovnou na adrese Nad Terasou 1163/10, 736 01, Havířov - Podlesí, bankovní spojení: 123-1218270227/0100, tel. +420 736 205 765 (hovorné je účtováno dle běžného ceníku příslušného operátora), e-mail: ellfmi.design@gmail.com (dále jen „Provozovatel") zabývající se zejména prodejem, výrobou a úpravou textilií, textilních výrobků, oděvních doplňků a ozdob.
- Provozovatel Eshopu prohlašuje, že všechny informace uvedené na těchto internetových stránkách jsou pravdivé a jsou v souladu se všemi obecně závaznými předpisy platnými a účinnými na území České republiky.
- Tyto obchodní podmínky platí pro objednávání Zboží prostřednictvím Eshopu. Podmínky blíže vymezují a upřesňují práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího a v aktuálním znění jsou nedílnou součástí kupní smlouvy.
- Komunikace s Kupujícím probíhá elektronicky e-mailem, poštou nebo telefonicky.
- Dozorovým a kontrolním orgánem státní správy je Česká obchodní inspekce. Česká obchodní inspekce kontroluje a dozoruje právnické a fyzické osoby prodávající nebo dodávající výrobky a zboží na vnitřní trh, poskytující služby nebo vyvíjející jinou podobnou činnost na vnitřním trhu, poskytující spotřebitelský úvěr nebo provozující tržiště (tržnice), pokud podle zvláštních právních předpisů nevykonává tento dozor jiný správní úřad (bližší informace jsou uvedeny v zákoně č. 64/1986 Sb., o České obchodní inspekci, v platném znění).
- Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření Kupní smlouvy jsou pro kupujícího podrobně popsány prostřednictvím portálu Eshopu přímo v průběhu objednávání Zboží.
- Před dokončením objednávky má Kupující vždy možnost vrátit se o krok zpět a opravit chybu vzniklou při realizaci objednávky, zejm. upravit množství objednávaného Zboží či přidat další výrobek. Celá objednávka bude následně automaticky aktualizována.
II.
Definice dalších pojmů
- „Obchodní podmínky“ – jsou tyto obchodní podmínky a reklamační řád pro Eshop ellfmi.
- „Zboží“ – movitá věc, která je nabízena ke koupi v Eshopu, zejména textilie, textilní výrobky, oděvy, oděvní doplňky, součásti a ozdoby. Každá movitá věc je v nabídce Eshopu označena názvem a objednacím číslem a je vyobrazena na fotografii. Tato fotografie je ilustrační s tím, že zejména nezohledňuje všechny barevné či velikostní varianty, v nichž je Zboží v Eshopu nabízeno. U každého Zboží je uvedena rovněž jeho specifikace a užitné vlastnosti, popřípadě též barevné a velikostní provedení a další parametry a vlastnosti zboží. Informace o dostupnosti Zboží „skladem“ je pouze orientační, neboť stav skladem dostupného Zboží je průběžně aktualizován v návaznosti na realizované prodeje a informace o dostupnosti, resp. nedostupnosti Zboží skladem se tak mohou v Eshopu objevit s určitou časovou prodlevou. V případě skladové nedostupnosti Zboží, ohledně něhož byla uzavřena Kupní smlouva, Prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 5 pracovních dnů od uzavření Kupní smlouvy, objednávku odmítne. S výjimkou (i) odmítnutí objednávky Prodávajícím nebo (ii) vyprodání zásob dodá Prodávající Kupujícímu Zboží v rozsahu drobných dodatků či odchylek, které podstatně nemění podmínky nabídky zaslané s objednávkou.
- „Prodávající“ – Michaela Hromková, IČ 088 08 554, s místem podnikání a provozovnou na adrese Nad Terasou 1163/10, 736 01, Havířov - Podlesí
- „Kupující“ – fyzická nebo právnická osoba, která prostřednictvím Eshopu uzavře Kupní smlouvu s Prodávajícím, jejímž předmětem je dodávka Zboží. Kupující může být Spotřebitel, nebo Podnikatel.
- „Podnikatel“ – Kupující, který při uzavírání a plnění Kupní smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
- „Spotřebitel“ – Kupující, který při uzavírání a plnění Kupní smlouvy nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu svého povolání.
- „Objednávka" - přijetí nabídky na uzavření Kupní smlouvy. Kupující je Prodávajícím o přijetí Objednávky automaticky informován elektronickou poštou. Veškeré přijaté objednávky jsou považovány za přijetí nabídky i v případě, že Kupující neuvede svoji e-mailovou adresu nebo ji zadá ve špatném formátu. Prodávající je v závislosti na charakteru obchodu oprávněn žádat Kupujícího o potvrzení Objednávky vhodným způsobem, např. telefonicky, e-mailem či písemně.
- „Kupní smlouva“ – smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím prostřednictvím Eshopu, jejímž předmětem je dodání Zboží za Kupní cenu. Na základě Kupní smlouvy se Prodávající zavazuje dodat Kupujícímu Předmět prodeje a umožnit mu nabýt vlastnické právo k Předmětu prodeje a Kupující se zavazuje Předmět prodeje převzít a zaplatit za něj Prodávajícímu Kupní cenu. V případě, že je Kupní smlouva uzavřena mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, řídí se tato smlouva i právní vztahy s ní související příslušnými ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“), a to zejména ustanovením § 2079 a násl. a § 1810 a násl. V případě, že je Kupní smlouva uzavřena mezi Prodávajícím a Podnikatelem, řídí se tato smlouva i právní vztahy s ní související příslušnými ustanoveními občanského zákoníku, a to zejména ustanovením § 2079 a násl. Smlouva je uzavřena v českém jazyce.
- „Předmět prodeje“ – Zboží vybrané Kupujícím z nabídky Eshopu, které Kupující kupuje na základě Kupní smlouvy.
- „Kupní cena“ – peněžní částka, která je úplatou za prodej Zboží a která je uvedena v nabídce Eshopu u Zboží, a to včetně DPH (je-li nebo stane-li Prodávající plátcem daně z přidané hodnoty), v okamžiku uzavření Kupní smlouvy.
- „Náklady na odeslání“ – peněžní částka, která je úplatou za odeslání Zboží (doprava, poštovné, balné) do Místa plnění, ve výši uvedené v aktuálním sazebníku Nákladů na odeslání. V případě odstoupení od smlouvy ponese Kupující náklady za navrácení Zboží jen pokud toto Zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
- „Místo plnění“ – místo, které Kupující označí při uzavírání Kupní smlouvy jako místo, kam má být Prodávajícím odeslán Předmět prodeje.
III.
Uzavření Kupní smlouvy
- Kupní smlouva je, s výjimkou dále uvedenou, uzavřena řádným učiněním závazné Objednávky ve formě interaktivního vyplnění závazné Objednávky, obsahující zejména identifikační údaje Kupujícího, druh Zboží, konfekční velikost Zboží, materiálovou variantu Zboží, Místo plnění, Kupní cenu Zboží a souhlas s Obchodními podmínkami, a odesláním vyplněné Objednávky prostřednictvím internetových stránek www.ellfmi.cz.
- Nestanoví-li právní předpisy jinak, platí, že vyjde-li po uzavření Kupní smlouvy najevo, že dodání Předmětu prodeje není možné, neboť Předmět prodeje neexistuje a není možné jej opatřit, nebo dodání Předmětu prodeje sice je možné, ale jen za vyšší cenu, s vyššími náklady nebo s jinými obtížemi, zejména v případech, kdy Předmět prodeje není skladem, takže poskytnutí plnění je pro Prodávajícího nevýhodné, neboť náklady na jeho poskytnutí neodpovídají hodnotě protiplnění, které má Prodávající obdržet, nebo plnění není možné poskytnout ve lhůtě stanovené v Kupní smlouvě, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy.
IV.
Dodací podmínky
- Nestanoví-li zákon jinak, Prodávající splní svou povinnost dodat Předmět prodeje Kupujícímu v okamžiku, kdy předá Předmět prodeje dopravci zajišťujícímu přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího.
- Dodaný Předmět prodeje je Kupující povinen převzít. Pokud Kupující řádně dodaný Předmět prodeje nepřevezme, je Prodávající oprávněn odstoupit od Kupní smlouvy. V tomto případě je Kupující povinen uhradit Prodávajícímu Náklady na odeslání.
- Prodávající může dodat Předmět prodeje Kupujícímu nejpozději do tří týdnů od uzavření Kupní smlouvy a v případě, že je Kupní cena placena předem nebo je požadována záloha, pak do tří týdnů ode dne zaplacení Kupní ceny nebo zaplacení zálohy. Jedná-li se o Předmět prodeje, který je označen popiskem „na objednávku", může Prodávající s ohledem zejména na možné prodlevy při dodání potřebného materiálu a jiných vstupů dodat Předmět prodeje i po uvedené lhůtě, o čemž však Kupujícího v předstihu vyrozumí. Přesný termín dodání v rámci této lhůty sdělí Kupujícímu Prodávající nebo dopravce zajišťující přepravu Předmětu prodeje pro Kupujícího telefonicky nebo e-mailem.
- Kupující je při přebírání Předmětu prodeje od dopravce provádějícího přepravu Předmětu prodeje do Místa plnění povinen zkontrolovat neporušenost obalu Předmětu prodeje s tím, že pokud při kontrole zjistí, že obal je porušen nebo je zásilka obsahující Předmět prodeje jinak poškozena nebo zdeformována, nesmí zásilku obsahující Předmět prodeje převzít a je povinen Prodávajícího neprodleně informovat o důvodech, proč Předmět prodeje nepřevzal. V případě převzetí takové zásilky je nutné s dopravcem sepsat protokol o poškození zásilky. Nestanoví-li zákon jinak, Prodávající je oprávněn dodat Kupujícímu náhradní plnění do 30 dnů ode dne, kdy bylo Kupujícím oprávněně odmítnuto převzetí Předmětu prodeje. V takovém případě jsou nároky Kupujícího řešeny v reklamačním řízení.
V.
Přechod nebezpečí škody na Předmětu prodeje a přechod vlastnického práva k Předmětu prodeje, výhrada vlastnictví
- Nebezpečí škody na Předmětu prodeje přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Předmětu prodeje Kupujícím. Má-li Kupující převzít věc od třetí osoby, přechází na něho nebezpečí škody okamžikem, kdy mohl s věcí nakládat, ne však dříve než v době určené jako čas plnění.
- Vlastnické právo k Předmětu prodeje přechází z Prodávajícího na Kupujícího v okamžiku převzetí Předmětu prodeje Kupujícím nebo v okamžiku úplného zaplacení Kupní ceny, a to dle toho, která z uvedených skutečností nastane později.
VI.
Kupní cena, platební podmínky a slevy
- Kupující se zavazuje zaplatit Prodávajícímu sjednanou Kupní cenu a Náklady na odeslání platbou předem způsobem uvedeným na Eshopu. Kupující si volí z nabízených způsob placení Kupní ceny při uzavírání Kupní smlouvy. Náklady na odeslání jsou splatné spolu s Kupní cenou, a to stejným způsobem. Doklad o zakoupení Předmětu koupě bude Kupujícímu zaslán elektronickou formou na e-mail. Je-li Prodávající povinen vystavit daňový doklad ve smyslu dotčených právních předpisů, obdrží jej Kupující s vyúčtováním Kupní ceny a Nákladů na odeslání spolu s Předmětem prodeje, a to v elektronické podobě e-mailem. Před odesláním objednávky bude Kupující prostřednictvím portálu Eshopu obeznámen s kompletní specifikací částky Kupní ceny, včetně uvedení zejména ceny Zboží, případné DPH, ceny včetně případné DPH, veškerých poplatků, nákladů na dopravu či jakýchkoli jiných souvisejících nákladů. Kupující odesláním objednávky prostřednictvím Eshopu stvrzuje, že byl s kompletní specifikací částky Kupní ceny obeznámen.
- Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání se považují za zaplacené v okamžiku, kdy je příslušná finanční částka připsána na bankovní účet Prodávajícího. Pokud nejsou Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání zaplaceny do 14 dnů ode dne, kdy byla uzavřena Kupní smlouva, má Prodávající právo od Kupní smlouvy odstoupit. Předmět prodeje je dodán až poté, kdy jsou Kupní cena, resp. záloha na Kupní cenu a Náklady na odeslání v plné výši zaplaceny Kupujícím.
- Prodávající může při prodeji Zboží nabízet Zboží za nižší cenu, než je cena, za kterou je Zboží běžně nabízeno. Prodávající dále může nabízet za nižší než běžnou cenu též Zboží jen určitých parametrů, velikostí, barev či užitných vlastností. U Zboží, na něž je poskytována sleva, je výslovně uvedena cena Zboží před slevou a cena Zboží po slevě. Prodávající dodává Zboží za nižší cenu jen do vyprodání skladových zásob tohoto Zboží. V případě, že po uzavření Kupní smlouvy vyjde najevo, že Předmět prodeje není možné dodat za nižší cenu, neboť došlo k vyprodání skladových zásob, je Prodávající oprávněn odmítnout objednávku, případně oznámit tuto skutečnost Kupujícímu s tím, že v případě, že Kupující nemá zájem o dodání Předmětu prodeje za běžnou cenu, mají Kupující i Prodávající právo odstoupit od Kupní smlouvy.
- V případě odstoupení od smlouvy ze strany Kupujícího vrátí Prodávající Kupujícímu peněžní prostředky, které Prodávající od Kupujícího na základě smlouvy přijal, snížené případně o adekvátní částku odpovídající opotřebení Zboží.
VII.
Užívání a údržba Zboží
- Při výběru Zboží je nutné, aby zvolený druh a velikost výrobku přesně odpovídaly potřebám uživatele Zboží. Kupující před zakoupením výrobku vezme v úvahu účel užití, provedení, materiálové složení a způsob ošetřování Zboží. Pouze Zboží dobře zvolené z hlediska funkčního, sortimentního a velikostního je předpokladem naplnění užitné hodnoty a účelu užití Zboží.
- V případě, že je způsob užívání Předmětu prodeje stanoven v návodu na užívání, je Kupující povinen se s tímto návodem před započetím užívání Předmětu prodeje seznámit.
- Po celou dobu užívání zakoupeného Zboží je nutné věnovat dostatečnou pozornost základním pravidlům užívání tohoto Zboží. Zvláště je nutné zvážit všechny faktory nepříznivě ovlivňující plnou funkčnost a životnost výrobku, jako např. nadměrnou intenzitu užívání výrobku, užívání výrobku k nevhodnému účelu. Vliv prostředí a okolnosti užívání, které mohou snižovat životnost Zboží a Prodávající za ně nemůže nést odpovědnost (např. používání nevhodných deodorantů, nadměrná potivost, nadměrné tření oděvních součástí v důsledku tělesných proporcí uživatele, kontakt Zboží s předměty s ostrými hranami, těžké předměty v kapsách apod.), stejně jako nevhodně zvolená velikost Zboží nemohou být důvodem k pozdější reklamaci. Také vada, která vznikla neodbornou manipulací nebo neodborným uvedením do provozu, nemůže být důvodem k reklamaci.
- Při údržbě Zboží je třeba dodržovat vhodné postupy dle symbolů uvedených na vnitřní etiketě Zboží. Při intenzivním či nevhodném užívání nebo nedostatečné či nesprávné údržbě nemusí životnost Zboží dosáhnout záruční doby a může dojít k poškození či zničení Zboží běžným opotřebením (jako např. častým nošením, praním, sušením a žehlením).
- Za vadu Zboží nelze považovat změnu (vlastnosti) Zboží, která vznikla v průběhu záruční doby v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je Zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození vnějším vlivem nebo jiného nesprávného zásahu Kupujícího či třetí osoby.
VIII.
Reklamační řád
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za vady Předmětu prodeje, pokud se vyskytnou na Předmětu prodeje při převzetí Předmětu prodeje, popřípadě v záruční době, dle příslušných ustanovení občanského zákoníku, pokud je Kupující Podnikatelem, a dle příslušných ustanovení občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele, pokud je Kupující Spotřebitelem, a dále dle pravidel stanovených v Kupní smlouvě.
- Kupující je povinen provést kontrolu Předmětu prodeje při převzetí Předmětu prodeje, a pokud to není možné, bez zbytečného odkladu po převzetí Předmětu prodeje.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke Kupujícímu, který je Spotřebitelem
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že Předmět prodeje je při převzetí Kupujícím ve shodě s Kupní smlouvou, zejména, že je bez vad. Shodou s Kupní smlouvou se rozumí, že Předmět prodeje má jakost a užitné vlastnosti Kupní smlouvou požadované, Prodávajícím popisované nebo na základě prováděné reklamy očekávané, popř. jakost a užitné vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé. V případě, že Předmět prodeje při převzetí Kupujícím není ve shodě s Kupní smlouvou, má Kupující právo na to, aby Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu Předmět prodeje uvedl do stavu odpovídajícího Kupní smlouvě, a to podle požadavku Kupujícího buď výměnou Předmětu prodeje, nebo jeho opravou, případně aby Prodávající poskytl Kupujícímu přiměřenou slevu z Kupní ceny; v případě podstatného porušení smlouvy má Kupující též právo od Kupní smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud Kupující před převzetím Zboží věděl, že Zboží má vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil, případně též jedná-li se o vadu, kterou Kupující musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. Rozpor s Kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí Předmětu prodeje, se považuje za rozpor existující již při jeho převzetí Kupujícím, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud Prodávající neprokáže opak.
- Prodávající poskytuje na Zboží záruku v délce trvání 24 měsíců, pokud není na Zboží nebo v záručním listu uvedeno jinak. Záruční doba počíná běžet od odevzdání Zboží Kupujícímu; bylo-li Zboží podle smlouvy odesláno, běží od dojití Zboží do Místa plnění. Záruční doba se staví od okamžiku uplatnění reklamace do doby, kdy byl Kupující povinen Zboží převzít po vyřízení reklamace. Pokud je výsledkem reklamačního řízení výměna reklamovaného výrobku pokračuje původní záruční lhůta.
- Pro případ uplatnění práva na odstranění vady opravou věci má Kupující právo, aby vada byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen reklamovanou vadu odstranit bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 kalendářních dnů ode dne uplatnění reklamace. Za odstranitelné vady se považují takové vady, které lze opravou odstranit, aniž by utrpěl vzhled, funkce a kvalita výrobku. V případě vady odstranitelné má Kupující právo na výměnu Zboží nebo pro případ podstatného porušení smlouvy též na odstoupení od Kupní smlouvy, pokud
- reklamace nebyla vyřízena do 30 kalendářních dnů ode dne jejího uplatnění a nedošlo k jiné dohodě o době vyřízení reklamace,
- nestanoví-li zákon jinak, Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí odstranitelné vady po opravě nebo pro větší počet odstranitelných vad Předmět prodeje řádně užívat. O opětovné vyskytnutí vady po opravě jde tehdy, jestliže se stejná vada, která byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, opětovně vyskytne. Větším počtem vad trpí Předmět prodeje tehdy, má-li v době uplatnění reklamace současně nejméně tři různé (vzniklé z různých příčin) odstranitelné vady.
- Jde-li o vadu neodstranitelnou, která brání tomu, aby Předmět prodeje byl řádně užíván jako výrobek bez vady, má Kupující, nestanoví-li zákon jinak, právo požadovat výměnu Předmětu prodeje za nové nebo odstoupit od Kupní smlouvy. Za neodstranitelnou vadu se považuje taková vada, kterou nelze odstranit nebo její odstranění není účelné s přihlédnutím ke všem rozhodným okolnostem.
- Prodávající tímto Spotřebitele ve smyslu ustanovení § 14 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění (dále také jen „zákon o ochraně spotřebitele“), informuje, že spory mezi Prodávajícím a Spotřebitelem, které se nepodařilo urovnat přímo, je možné též řešit formou mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Věcně příslušným subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je zejména Česká obchodní inspekce (internetové stránky www.coi.cz); Ministerstvo průmyslu a obchodu vede seznam subjektů mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Více informací o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů může Spotřebitel nalézt zejména zde. Právní úprava mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je obsažena zejména v ustanoveních § 20d a násl. zákona o ochraně spotřebitele.
Odpovědnost za vady ve vztahu ke Kupujícímu, který je Podnikatelem
- Prodávající poskytuje Kupujícímu záruku za jakost Předmětu prodeje, tedy zavazuje se, že Předmět prodeje bude po dobu trvání záruční doby způsobilý k použití k obvyklému účelu a zachová si obvyklé vlastnosti. Záruční doba činí 12 měsíců a běží ode dne dodání Předmětu prodeje. Pokud je však na Předmětu prodeje nebo na jeho obalu vyznačena odlišná délka záruční doby, popřípadě doba trvanlivosti nebo použitelnosti Předmětu prodeje, platí tato doba.
- V ostatním upravuje práva a povinnosti Prodávajícího a Kupujícího, především pak nároky Kupujícího z vad Předmětu prodeje, ustanovení § 2113 a násl. občanského zákoníku. Lhůta k vyřízení reklamace dle ustanovení odst. 5 článku VIII. Obchodních podmínek se považuje za přiměřenou dodatečnou lhůtu k plnění. Kupující může uplatnit nárok na slevu z Kupní ceny nebo pro případ podstatného porušení smlouvy odstoupit od Kupní smlouvy až po uplynutí této lhůty.
Společná ustanovení
- Reklamaci lze uplatnit v provozovně Prodávající. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co se vada objeví. Případné prodlení při pokračujícím užívání Zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení Zboží a může být důvodem pro odmítnutí reklamace.
- K reklamaci je třeba doložit doklad osvědčující datum a místo převzetí Předmětu prodeje, popřípadě záruční list, pokud byl vystaven, samotný Předmět prodeje v kompletním stavu, vyčištěný, zbavený všech nečistot a hygienicky nezávadný a označit reklamovanou vadu Předmětu prodeje. Nedoložením dokladu osvědčujícího datum a místo převzetí Předmětu prodeje se Kupující vystavuje riziku neprokázání včasnosti reklamace a oprávněnosti jeho nároku.
- Uplatní-li Kupující právo z vadného plnění, potvrdí mu Prodávající v písemné formě, kdy právo z odpovědnosti za vady uplatnil, a po vyřízení reklamace též vystaví potvrzení o způsobu řešení reklamace, jakož i o provedení případné opravy a o době reklamačního řízení.
- Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení, na zánik životnosti výrobku v důsledku nadměrného používání nad rámec předpokládaného užití či účelovosti výrobku, jakož i v důsledku nevhodného ošetřování a používání v rozporu se stanoveným účelem. Na vady, pro které byla poskytnuta sleva z Kupní ceny, nelze uplatnit reklamaci.
- Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z funkčních vlastností Zboží, z neodborného používání Zboží či chybné manipulace se Zbožím. Na vady tohoto původu se nevztahuje ani poskytnutá záruka.
- Kupující je povinen po vyřízení reklamace Předmět prodeje převzít. Kupující odesláním Objednávky prostřednictvím Eshopu obchodu stvrzuje, že pro případ prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje je Kupující povinen nahradit Prodávajícímu náklady související s uskladněním Předmětu prodeje, a to v paušální částce 100,- Kč za každý den prodlení a že v případě prodlení Kupujícího s převzetím Předmětu prodeje po dobu delší než šest měsíců ode dne, kdy mu bylo vyřízení reklamace oznámeno, a pokud nebylo možné Kupujícímu vyřízení reklamace oznámit, pak ode dne, kdy uplynula lhůta k vyřízení reklamace, je Prodávající oprávněn a zmocněn jménem Kupujícího zajistit likvidaci Předmětu prodeje.
- Požaduje-li Kupující, který je v prodlení s převzetím Předmětu prodeje, jeho opětovné odeslání, pak je Prodávající povinen odeslat Předmět prodeje Kupujícímu jen za podmínky, že mu budou ze strany Kupujícího předem uhrazeny veškeré náklady související s tímto odesláním.
IX.
Odstoupení Spotřebitele od Kupní smlouvy, informační povinnost Prodávajícího
- Prodávající tímto výslovně upozorňuje a poučuje Spotřebitele na jeho právo odstoupit bez uvedení důvodu od Kupní smlouvy ve smyslu § 1829 odst. 1 občanského zákoníku. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti (14) dnů, přičemž tato lhůta běží ode dne uzavření smlouvy, a jde-li o:
- Kupní smlouvu, ode dne převzetí Zboží,
- smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů Zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí poslední dodávky Zboží, nebo
- smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka Zboží, ode dne převzetí první dodávky Zboží.
Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy je ke stažení zde.
- Kupující, který je Spotřebitelem, však nemůže takto ve smyslu odst. 1. tohoto článku odstoupit mimo jiné od Kupní smlouvy, jejímž předmětem byla dodávka Zboží upraveného podle přání Kupujícího nebo pro Kupujícího.
- Kupující je povinen bezodkladně oznámit Prodávajícímu, že odstupuje od Kupní smlouvy. Oznámení musí být odesláno Prodávajícímu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí Předmětu prodeje Kupujícím.
- V případě odstoupení od Kupní smlouvy je Kupující povinen vrátit Prodávajícímu Předmět prodeje nepoužitý a nepoškozený společně s případnými dárky, které Kupující obdržel spolu s Předmětem prodeje. Vrácení Předmětu prodeje zajišťuje Kupující jeho odesláním na adresu provozovny nebo osobním doručením do provozovny Prodávající.
- Veškeré náklady související s vrácením Předmětu prodeje Prodávajícímu nese Kupující. Přijetí zásilky na účet Prodávajícího je Prodávající oprávněn odmítnout.
- Prodávající vrátí Kupujícímu všechny peněžní prostředky, tj. zejména zaplacenou Kupní cenu a Náklady na dodání, které od Kupující přijal, a to zpětnou platbou na účet Kupujícího, z nějž byla realizována platba, nebo na účet uvedený Kupujícím. Prodávající může Kupujícímu vrátit tyto peněžní prostředky též v hotovosti v případě, že je Předmět prodeje vrácen jeho předáním v provozovně Prodávající. Prodávající vrátí Kupujícímu všechny přijaté peněžní prostředky do 14 dnů ode dne odstoupení od Kupní smlouvy, ne však dříve, než mu Kupující Předmět prodeje předá nebo prokáže, že Předmět prodeje odeslal. Jestliže Spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Prodávající nabízí, vrátí Prodávající Spotřebiteli Náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
X.
Poučení o právech Kupujícího při zpracování osobních údajů
- Prodávající zpracovává osobní údaje o Kupujícím výlučně pro účely plnění práv a povinností dle Kupní smlouvy, zejména pak zpracování, vyřízení a doručení objednávky, inkaso pohledávek a předcházení hackerských útoků. Mezi zpracovávané údaje patří osobní údaje v rozsahu objednávkového formuláře, data o objednávce a informace o dopravě a platbě.
- K jinému zpracovávání osobních údajů o Kupujícím je Prodávající oprávněn pouze se souhlasem Kupujícího. Osobním údajem se rozumí jakákoliv informace týkající se určeného nebo určitelného subjektu údajů. Subjekt údajů se považuje za určený nebo určitelný, jestliže lze subjekt údajů přímo či nepřímo identifikovat zejména na základě čísla, kódu nebo jednoho či více prvků specifických pro jeho fyzickou, fyziologickou, psychickou, ekonomickou, kulturní nebo sociální identitu.
- Kupující má právo požadovat informace o účelu zpracování osobních údajů, informace o rozsahu a kategoriích osobních údajů, které jsou předmětem zpracování, včetně údaje o zdroji, ze kterého byly osobní údaje získány, plánované době uchování, skutečnosti, zda dochází k automatizovanému rozhodování včetně profilování, a informace o případných příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů. Kupující má dále právo žádat opravu nebo výmaz osobních údajů, jsou-li nepřesné, resp. jestliže pominul účel jejich zpracování.
- Kupující má právo získat od Prodávajícího osobní údaje, které se jej týkají a jež poskytl Prodávajícímu. Toto právo by se mělo uplatnit v případě, kdy subjekt údajů poskytl osobní údaje na základě svého souhlasu, nebo pokud je zpracování potřebné za účelem plnění smlouvy. Prodávající na základě žádosti Kupujícího poskytne Kupujícímu tyto údaje bez zbytečného odkladu ve strukturovaném, běžně používaném a strojově čitelném formátu. Toto právo se nevztahuje na osobní údaje, které nejsou zpracovávány automatizovaně.
- Ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. dubna 2016 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) má Kupující právo požadovat informace o účelu zpracování osobních údajů, informace o rozsahu osobních údajů, které jsou předmětem zpracování a jejich kategorií, včetně údaje o zdroji, ze kterého byly osobní údaje získány, plánované době zpracování, skutečnosti, zda dochází k automatizovanému rozhodování, včetně profilování, a informace o případných příjemcích nebo kategoriích příjemců osobních údajů.
- Kupující, který Prodávající poskytl své osobní údaje, má také právo:
- požadovat od Prodávající přístup ke svým osobním údajům, jejich opravu, výmaz a/nebo omezení jejich zpracování;
- na přenositelnost osobních údajů k jinému správci, je-li to technicky proveditelné;
- budou-li osobní údaje předávány do třetí země, být o tomto informován, jakožto i o vhodných bezpečnostních zárukách, které se vztahují na předání;
- kdykoliv odvolat svůj souhlas se zpracováním osobních údajů včetně práva na to, aby osobní údaje byly bez zbytečného odkladu vymazány nebo anonymizovány, pokud neexistuje žádný jiný právní důvod pro jejich zpracování. Odvolat souhlas je možné písemně na adrese Prodávající
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů z titulu oprávněného zájmu a plnění úkolu prováděného ve veřejném zájmu nebo při výkonu veřejné moci;
- vznést námitku proti zpracování osobních údajů pro účely přímého marketingu, které se ho týkají, což zahrnuje i profilování, jestliže se týká přímého marketingu.
- Domnívá-li se Kupující, že je zpracování osobních údajů v rozporu s ochranou soukromého a osobního života nebo v rozporu s právními předpisy, je oprávněn požadovat omezení zpracování, vznést námitku, žádat vysvětlení a odstranění takto vzniklého stavu, zejména pak požadovat opravu, doplnění nebo likvidaci osobních údajů. Domnívá-li se Kupující, že dochází k neoprávněnému zpracování jeho osobních údajů, může se obrátit se stížností na dozorový orgán, kterým je pro území České republiky Úřad pro ochranu osobních údajů (www.uoou.cz).
XI.
Závěrečná ustanovení
- V případě, že z Kupní smlouvy, popřípadě ze zákona vyplývá povinnost jedné smluvní strany oznámit nebo sdělit určitou skutečnost druhé smluvní straně, pak je toto oznámení či sdělení možné provést též telefonicky, nebo elektronicky datovou zprávou, která nemusí být podepsána zaručeným elektronickým podpisem nebo elektronickou známkou. Takové oznámení nebo sdělení se považuje za doručené v okamžiku, kdy dojde do sféry adresáta a adresát má objektivně možnost se s oznámením nebo sdělením seznámit. Poštovní zásilka se za podmínky, že nebyla doručena přímo adresátovi, považuje za doručenou desátým dnem ode dne, kdy byla uložena na poště, nebo dnem, kdy bylo její převzetí odmítnuto.
- Prodávající zajišťuje archivaci znění Kupní smlouvy včetně obchodních podmínek, a to v elektronické podobě po dobu čtyř let ode dne uzavření Kupní smlouvy. Na základě písemné žádosti Kupujícího poskytne Prodávající Kupujícímu v rámci uvedené lhůty znění Kupní smlouvy včetně obchodních podmínek.
- Tyto Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2022 a platí do odvolání. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto Obchodní podmínky včetně Nákladů na odeslání bez předchozího upozornění.